Pineda participa al programa EU Women in Finance
Lucía Serrano i Xiyuan Zhu, estudiants de 1r de Batxillerat, van viatjar a Brussel·les el 10 i l'11 d'octubre per representar Espanya en aquesta iniciativa que busca fomentar el paper de la dona al món de les finances
Us deixem la noticia redactada per una de les alumnes de Pineda que va participar en el programa, Xiyuan Zhu:
A través de l’assignatura d’Economia, Lucía i Xiyuan van ser seleccionades per l’organització Junior Achievement per participar en aquest programa. L’esdeveniment va ser organitzat per la companyia dels Estats Units d’assessoria financera Bloomberg, en col·laboració amb el Parlament Europeu. Amb la companyia de Diana Filip, ambaixadora de Junior Achievement, i Arlene McCarthy, exdiputada del Parlament Europeu, aquestes dues alumnes es van reunir a Brussel·les juntament amb estudiants d’Itàlia, França, els Països Baixos, Alemanya i Bèlgica. Van visitar les instal·lacions de Bloomberg, on van conèixer el funcionament de l’empresa des de dins, aprenent com aconsegueix detectar les “fake news”, per així ajudar els seus clients, oferint-los informació ràpida i veritable.
També van visitar el Parlament Europeu, on van presenciar una votació en directe i fins i tot van participar en una entrevista privada amb la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola. “No canviïs la teva carrera, aixeca’t i defensa allò que penses que és correcte. Fes exactament el que els altres poden fer, només fes-ho millor.” Aquest va ser el missatge que la presidenta va voler transmetre a les joves, per enfrontar-se al món i poder aconseguir allò a què aspiren.
Van finalitzar l’esdeveniment amb una visita a l’European Banking Federation, on van poder conèixer diverses dades sobre el protagonisme de la dona al món de l’economia. Allà van descobrir que només un terç de la població femenina són emprenedores, i només l’1% aconsegueix obtenir els fons necessaris per invertir en el seu negoci. Per això, la Comissió del Banc Federal té com a objectiu destinar un 25% dels fons a projectes liderats per dones.
Burçak Inel, directora del creixement financer a l’European Banking Federation, va explicar que treballar en la inclusió de la dona al món de les finances, fomentarà alhora, la inclusió d’altres grups i comunitats. La igualtat comporta més beneficis.
“Hem de treballar més en la diversitat i en la inclusió, conceptes que molts confonen, però que són diferents. Avançar en la diversitat és assegurar-se que tothom tingui una targeta d’invitació a la festa, mentre que treballar en la inclusió és fer que tots els convidats se sentin còmodes i s’hi atreveixin a participar-hi.” Va afirmar Laura Lumingu, assessora en polítiques.
Finalment, Lucía Serrano i Xiyuan Zhu ens deixen una breu opinió sobre què els va semblar aquesta oportunitat. “Va ser una experiència inoblidable, inspiradora. El que m’emporto de Brussel·les va més enllà d’alguns contactes, se m’han obert nous horitzons i, això, sens dubte, és una gran motivació per continuar esforçant-me per arribar més lluny.” va comentar Lucía Serrano. “Ha estat molt emocionant, un moment inoblidable. El fet de poder conèixer dones tan importants i inspiradores va ser simplement meravellós. Estic convençuda que això ajudarà a millorar el meu futur creixement personal.” Va afegir Xiyuan Zhu.
Per estar actualitzat diàriament pot seguir-nos al nostre Instagram.
A Pineda enfoquem el Batxillerat com un període per obrir horitzons i preparar-se per a un futur ple d’oportunitats i per ser agents de canvi en la societat. Una carrera professional d’èxit no consta només d’una bona preparació acadèmica. És essencial aconseguir un alt grau d’autoconeixement i unes habilitats emocionals i personals que permetin desenvolupar-se i ser líder en un entorn canviant.
Potenciem els propis talents i consolidem la capacitat d’esforç que permetrà al nostre alumnat aconseguir les seves fites tant professionals com personals. En aquesta etapa és clau la preparació acadèmica per als estudis posteriors -universitaris o professionals- i el contacte amb el món laboral per tal de conèixer bé les diferents sortides professionals i poder triar lliurement.
El segle XXI ens planteja nous reptes educatius i professionals als quals hauran de fer front les nostres alumnes. Conèixer els seus talents i fer-les protagonistes del seu aprenentatge és el millor camí perquè desenvolupin les competències personals i acadèmiques i afrontar els reptes del futur.
L’objectiu de Pineda és que les alumnes siguin felices coneixent i desenvolupant els seus talents i descobrint el valor de la veritat que les portarà a actuar amb llibertat i responsabilitat.