ESCOLA CONCERTADA
per la Generalitat de Catalunya

Carrer dels Joncs, 1 | L’Hospitalet de Llobregat |Barcelona | 93 263 79 90 | [email protected]

ESCOLA CONCERTADA
per la Generalitat de Catalunya
Programa IB

Pineda és un col·legi de categoria sol·licitant per al programa d’escola primària-PEP i desitja obtenir l’autorització per a ser un Col·legi del Món de l’IB. Aquests són col·legis que comparteixen una filosofia comuna: un compromís amb una educació internacional rigorosa i de qualitat que Pineda considera que és important per als alumnes.

Què és l'IB?

L’International Baccalaureate® (IB) és un programa educatiu rigorós que assegura la qualitat de l’aprenentatge i que s’ofereix en escoles de tot el món (més de 5.800 col·legis en el món).

Innovació pedagògica

A Pineda sempre hem apostat per la innovació, aquest programa ens permet sistematitzar i garantir-la  respectant el nostre ideari i pedagogia.

Mentalitat internacional

Afavoreix el desenvolupament integral de l’alumne treballant les habilitats intel·lectuals, personals, emocionals i socials, per afrontar els reptes de la societat i contribuir a un món millor.

Aprenentatge significatiu

De la mà del professor, aquesta metodologia permet que l’alumne potencií el seu aprenentatge, sent més significatiu i durador.

Com va sorgir?

Famílies que treballaven com a diplomàtics o estaven desplaçats amb empreses internacionals i multinacionals cercaven un pla d’estudis que atorgués als nens i joves una formació acceptada a escala internacional.

Origen IB

Ginebra, Suïssa.

A l'etapa de Batxillerat per a solucionar les necessitats d'un món global i crear un diploma amb reconeixement en totes les universtitats del món.

1968

PAI

L'IB introdueix el Programa dels Anys Intermedis per a Secundària.

1994

PEP

S'introdueix el Programa de l'Escola Primària per a Infantil i Primària.

1997

Actualitat

Per què Pineda aposta per l'IB?

Perquè volem educar a alumnes reflexius, amb mentalitat internacional i amb una mirada global, que siguin actius tant en el seu aprenentatge i agents de canvi en el món que ens envolta.

No volem perdre l’essència de Pineda. La comunitat IB ens ajudarà a potenciar-la, ja que ambdues tenen molt en comú.

A Pineda, el foment dels valors cristians, la promoció del compromís i l’excel.lencia acadèmica, ajuden als alumnes a ser bones persones.

Indagació i aprenentatge actiu

El PEP fomenta la curiositat natural i l’aprenentatge en un entorn que afavoreix la creativitat, la solidaritat i la col·laboració.

Comprensió del món actual

El PEP ajuda als alumnes a construir significats per si mateixes i comprendre el món mitjançant l’exploració de problemes reals.

Comunicació efectiva

Aprenen a comunicar-se de diferents maneres i en més d’una llengua, desenvolupant habilitats essencials per expressar-se amb claredat.

Autonomia en l’aprenentatge

Col·laboren amb els seus professors i companys per planificar, presentar i avaluar el seu propi aprenentatge.

Mentalitat internacional

Es fomenta la col·laboració i la comprensió d’altres cultures, ajudant els alumnes a ser respectuosos i oberts de ment.

 

Pensament crític i creatiu

Aprenen a veure el món des de diferents perspectives, desenvolupant coneixements i habilitats tant en l’àmbit disciplinari com en l’interdisciplinari.

Acció i responsabilitat

Creuen en la seva capacitat de créixer i tenir èxit, prenen decisions adequades i assumeixen la responsabilitat dels seus actes.

Compromís amb la comunitat

Es converteixen en ciutadans solidaris i responsables, expressant idees i proposant solucions per millorar la seva vida i la dels altres, contribuint així a un món millor.

Com ho implementarem?

FORMACIÓ

FASE 1

  • Formació del professorat
  • Treball del currículum per planificar i elaborar les Unitats d’Indagació
  • Redacció de les Polítiques Lingüístiques i Avaluatives

IMPLEMENTACIÓ

FASE 2

  • Implementació de les Unitats d’Indagació
  • Preparació de la visita d’autorització

Unitats d'Indagació

Treballant de forma transdisciplinar a través de sis unitats d’indagació, amb un nucli temàtic i guiat per les preguntes dels alumnes. Promovent el seu raonament i implicació, on el mestre és el referent i guia de l’aprenentatge.

QUI SOM

  • La salut i el benestar físic, emocional i espiritual
  • Les relacions i la pertinença
  • L’aprenentatge i el desenvolupament

COM FUNCIONA EL MÓN

  • Patrons, cicles i sistemes
  • Diferents pràctiques, mètodes i eines
  • Les possibilitats i els resultats que presenten el descobriment, el disseny i la innovació

ON ESTEM EN LLOC I TEMPS

  • Èpoques, esdeveniments i productes
  • Comunitats, patrimoni, cultura i medi ambient
  • Factors humans i naturals que promouen el moviment, l’adaptació i la transformació

COM ENS ORGANITZEM

  • Interaccions dins dels sistemes socials i ecològics, i entre ells
  • Conseqüències desitjades i indesitjades de les formes de manteniment i les formes de comerç
  • La representació, la col·laboració i la presa de decisions

COM ENS EXPRESSEM

  • La inspiració, la imaginació i la creativitat
  • Modes personals, socials i culturals i pràctiques de comunicació
  • Intencions, percepcions, interpretacions i respostes

COMPARTIR EL PLANETA

  • Els drets, les responsabilitats i la dignitat de tots els éssers vius
  • Vies cap a futurs justos, pacífics i reinventats
  • La naturalesa, la complexitat, la coexistència i la saviesa

Atributs

Alienat amb la missió de Pineda seguim el perfil de l’alumne de la comunitat IB, donant vida als atributs mitjançant  il·lustracions inspirades en les alumnes de Pineda.

Conreem la nostra curiositat, alhora que desenvolupem habilitats per a la indagació i la recerca.

Sabem com aprendre de manera autònoma i juntament amb altres persones.

Aprenem amb entusiasme i mantenim aquestes ànsies d’aprendre durant tota la vida.

Actuem amb integritat i honradesa, amb un profund sentit de l’equitat, la justícia i el respecte per la dignitat i els drets de les persones a tot el món.

Assumim la responsabilitat dels nostres propis actes i les seves conseqüències.

Entenem la importància de l’equilibri físic, mental i emocional per a aconseguir el benestar propi i el de les altres persones.

Reconeixem la nostra interdependència respecte a altres persones i al món en què vivim.

Desenvolupem i usem la nostra comprensió conceptual mitjançant l’exploració del
coneixement en una varietat de disciplines.

Ens comprometem amb idees i qüestions d’importància local i mundial.

Desenvolupem una apreciació crítica de les nostres pròpies cultures i històries personals, així com dels valors i tradicions d’altres persones.

Busquem i considerem diferents punts de vista i vam mostrar disposició a aprendre de l’experiència.

Avaluem detingudament el món i les nostres pròpies idees i experiències.

Ens esforcem per comprendre les nostres fortaleses i febleses per a, d’aquesta manera, contribuir al nostre aprenentatge i desenvolupament personal.

Utilitzem habilitats de pensament crític i creatiu per a analitzar i procedir de manera responsable davant problemes complexos.

Actuem per pròpia iniciativa en prendre decisions
raonades i ètiques.

Vam mostrar empatia, sensibilitat i respecte.

Ens comprometem a ajudar i actuem amb el propòsit de influir positivament en la vida de les persones i el món que ens envolta.

Ens expressem amb confiança i creativitat en diverses llengües, llenguatges i maneres.

Col·laborem eficaçment, escoltant atentament les perspectives d’altres persones i grups.

Abordem la incertesa amb previsió i determinació.

Treballem de manera autònoma i
col·laborativa per a explorar noves idees i estratègies innovadores.

Vam mostrar enginy i resiliència quan enfrontem canvis i desafiaments.

Il·lustracions: Àngela Amorós, professora de l’escola.

Notícies sobre l'IB a Pineda