ESCOLA CONCERTADA
per la Generalitat de Catalunya

Carrer dels Joncs, 1 | L’Hospitalet de Llobregat |Barcelona | 93 263 79 90 | [email protected]

ESCOLA CONCERTADA
per la Generalitat de Catalunya

Grup d'assignatures de disseny

Amb l’objectiu principal d’ ajudar l’alumnat a entendre i aplicar el procés de disseny per millorar el món que els envolta, les alumnes combinaran la creativitat amb el pensament crític, la tecnologia i la responsabilitat social.

El grup d’assignatures de disseny pretenen per tant que l’alumna comprengui per què es dissenya, com es dissenya i que el disseny no consisteix en crear objectes sinó en resoldre problemes de forma creativa i funcional. Per aquest motiu el PAI fomenta la indagació a través del seu grup d’assignatures mitjançant el desenvolupament de la comprensió conceptual en contextos globals.

Els conceptes clau de comunicació, comunitats, desenvolupament i sistemes aporten un marc general al currículum del PAI. Els conceptes relacionats afavoreixen la profunditat de l’aprenentatge i són disciplinaris. Alguns conceptes relacionats de Disseny del PAI són, per exemple, adaptació, ergonomia, funció, forma, sostenibilitat i innovació.

Els cursos de Disseny del PAI plantegen a totes les alumnes el desafiament de resoldre problemes relacionats amb el disseny mitjançant l’aplicació d’habilitats pràctiques i creatives, les encoratgen a explorar la funció del disseny en el passat i en l’actualitat, i contribueixen al fet que les alumnes prenguin consciència de les seves responsabilitats a l’hora d’actuar i prendre decisions sobre qüestions de disseny.

CRITERIS D'AVALUACIÓ

L’alumne identifica un problema o necessitat, investiga-ne la naturalesa i analitza productes existents per definir unes instruccions de disseny clares.

HABILITATS IMPLICADES: Pensament crític, recerca i gestió de la informació, comunicació.

L’alumne desenvolupa i presenta idees de disseny, crea especificacions detallades i justifica l’elecció de la seva solució final mitjançant esbossos o diagrames precisos.

HABILITATS IMPLICADES: Pensament creatiu, comunicació visual, planificació i organització.

L’alumne planifica i segueix un procés lògic per construir la seva solució, demostra habilitats tècniques i justifica les modificacions fetes durant la creació.

HABILITATS IMPLICADES: Autogestió (organització, reflexió), col·laboració, resolució de problemes.

L’alumne dissenya mètodes per provar la seva solució, n’avalua l’èxit i proposa millores, reflexionant sobre l’impacte per a l’usuari o el client.

HABILITATS IMPLICADES: Pensament crític, reflexió, comunicació escrita i oral.

Pineda és un col·legi de categoria sol·licitant per el Programa dels Anys Intermedis-PAI desitja obtenir l’autorització per a ser un Col·legi del Món de l’IB. Aquests són col·legis que comparteixen una filosofia comuna: un compromís amb una educació internacional rigorosa i de qualitat que Pineda considera que és important per als alumnes. Per obtenir més informació sobre l’IB i els seus programes, visiteu www.ibo.org/ca