Les joguines educatives del parc de Bellvitge
Les alumnes de 3r d'ESO han dissenyat uns jocs per fomentar el coneixement de la flora i fauna del parc
“Les joguines educatives del parc de Bellvitge”. Us presentem una noticia escrita per dues alumnes de 3r d’ESO-A del Projecte RED: Claudia Molina i Leyre Izurza.
“Dimarts 4 de maig, les alumnes de 3r d’ESO-A i algunes de 3r d’ESO-C van anar al Parc de Bellvitge per presentar uns projectes de voluntariat que han realitzat durant el segon trimestre a l’assignatura de tecnologia. L’objectiu és donar a conèixer la flora i fauna del parc als nens que el visitin a la primavera i la tardor.
Els requisits per fer el projecte eren crear un joc o una joguina entretinguda i divertida, perquè els nens que visitessin el parc poguessin passar una bona estona gaudint del joc a l’aire lliure. El segon requisit era que fos educatiu i ensenyar la flora i la fauna d’algun lloc del parc perquè els nens entenguessin la natura i la diversitat de les plantes, els arbres i els animals que habiten al parc.
Van sortir de l’escola a les 10:50h del matí, just després d’esmorzar. Van agafar els seus treballs i van anar rumb al parc. Van arribar allà a les 11:15h, van esperar assegudes al parc fins que van venir els representants d’AMB (àrea metropolitana de Barcelona) i l’alcaldessa de Bellvitge. Les alumnes van presentar cadascun dels seus jocs, els van explicar en què consistien, quin aprenentatge tenien, quant de temps van trigar a acabar-ho, els materials utilitzats… Van ser tot un èxit ja que eren entretinguts, divertits, i aprenies sobre el parc en el qual estaven i sobre la naturalesa de seu voltant. Quan van acabar les presentacions dels jocs, un encarregat va anar posant cada joc dins la Jucatecambiental del parc. Allà segueixen els jocs perquè els nens els puguin gaudir.
Mentre estaven presentant els jocs, hi havia una càmera gravant un reportatge per a la televisió, que va ser emès el mateix dia a les 15h al canal
de l’Hospitalet de Llobregat. Algunes de les alumnes van ser gravades explicant el seu projecte, per donar-lo a conèixer als espectadors d’aquella emissió.
D’altra banda, les alumnes de 3r d’ESO-C van presentar el seu treball al parc i davant de la televisió. Elles no van fer joguines o jocs, sinó que van fer uns vídeos explicant cada part del parc, per cadascuna d’aquestes parts van fer codis QR per a que la gent que el visiti pugui obtenir una explicació en forma de guia turística.
Per estar actualitzats diàriament podeu seguir-nos al nostre Instagram.
A continuació us deixem amb l’explicació de Silvia Rodríguez Iglesias, sobre un dels jocs preparats per ella i dues alumnes més, Lucía Serrano i Julia Garcia, anomenat “Nyam nyam”.
“El joc consisteix en tres caixes que simulen tres animals, un eriçó, un ratpenat i un mussol, les quals tenen un forat que és la boca. Cada caixa conté tres pilotes, cadascuna mostra el dinar que menja cada animal, d’aquesta manera ens aprenem els tres aliments de cada animal. Perquè els nens puguin encertar en quin animal han de tirar la pilota amb el menjar corresponent tenen una pista: la boca de l’animal està pintada del mateix color que la pilota que els han de tirar a la boca. Així poden associar pel color l’aliment que li correspon a cada animal.
Els nens poden jugar asseguts, dempeus i a la distància que vulguin. Nosaltres pensem que és una bona manera d’aprendre “- Silvia Rodríguez Iglesias