Què és l’Apple ID?
L’Apple ID és un identificador format per una adreça de correu electrònic i una contrasenya que serveix per autenticar-nos en els diferents serveis d’Apple, com poden ser iTunes i Apple Store.
Els Apple ID són indispensables per poder realitzar descàrregues d’aplicacions, llibres i subscriure’s a cursos d’Apple. Totes aquestes descàrregues i adquisicions s’associen a l’Apple ID, per tant no depenen del dispositiu on s’emmagatzemin. Això és molt útil ja que en cas de pèrdua o trencament, podrem restaurar les aplicacions i continguts obtinguts en un nou dispositiu.
Per què l’alumne ha de tenir correu del tipus @pineda.es?
Els comptes de correu que crea PINEDA per a les seves alumnes utilitzen la tecnologia de Google dins d’un entorn controlat pel departament d’informàtica de l’escola. Durant el curs l’alumna utilitzarà alguns serveis de Google per emmagatzemar els seus documents i treballs i tindrà la possibilitat de desenvolupar un portafoli digital utilitzant blogger i el seu compte d’alumne. Gràcies a aquests comptes es pot donar un suport tècnic a l’alumne en cas d’oblit o pèrdua de la contrasenya, de manera que mai pugui perdre el compte.
Com puc realitzar còpia de les dades emmagatzemades al meu iPad?
Hi ha moltes maneres de fer una còpia de seguretat de les dades d’un iPad. La forma que recomanem és la de l’emmagatzematge dels treballs de les alumnes al Google Drive. Són accessibles des de qualsevol lloc, independentment del dispositiu des d’on s’accedeixi i s’associen al compte de l’alumne.
Com puc ajudar el meu fill amb les seves tasques diàries en l’iPad?
No és necessari un coneixement profund de l’iPad per fer un seguiment del treball de l’alumna. L’alumna accedeix als llibres i desenvolupa els seus treballs fent ús de determinades aplicacions, saber quines són aquestes aplicacions facilita molt la tasca; segons el curs poden variar, però de forma genèrica seran les següents:
Blinklearning – Llibres de classe
Pages – Documents de text
Keynote – Presentacions, treballs, etc.
Numbers – Fulls de càlcul, quadrants, taules, etc.
Showbie – Deures, exercicis, compartir treballs amb el professor.
Mindomo – Mapes conceptuals, esquemes, etc.
Google Drive – Magatzem de treballs creats per l’alumne.
Segons el curs i el professor, l’alumne podrà usar-ne unes o unes altres.
Tot i que no és necessari dominar l’ús de les aplicacions per fer un seguiment a les alumnes, els pares que així ho desitgin poden seguir els tutorials i vídeos explicatius sobre les diferents apps a través d’aquesta web i el curs d’Ensenyar amb l’iPad d’iTunes O.
Què són els perfils de l’iPad?
Un perfil és un arxiu que s’instal·la dins de l’iPad i activa o desactiva funcions del dispositiu. Gràcies a ells es pot activar la navegació per llocs determinats, eliminar els xats o la possibilitat d’esborrar el dispositiu.
Quin és l’objectiu dels perfils?
S’aconsegueixen dos objectius mitjançant els perfils:
Limitar l’ús indegut del dispositiu i eliminar funcions que no són necessàries per al curs o que suposen una distracció.
Registrar cada dispositiu en un inventari en el qual apareguin les aplicacions instal·lades i l’estat del dispositiu.
De l’experiència de l’ús de l’iPad s’ha treballat en un model de perfils que permet l’aplicació de les restriccions i limitacions segons les necessitats dels alumnes, els pares o el curs.
Restringir els iPad o educar en responsabilitat?
En la majoria de casos, els alumnes poden tenir accés a milers de continguts d’Internet, no només des dels seus iPads sinó des de qualsevol altre dispositiu. A Pineda creiem que no serveix de res limitar les possibilitats de l’iPad per evitar l’ús indegut dins del centre, si fora els alumnes en segueixen fent un ús irresponsable.
Educar els alumnes en l’ús de les noves tecnologies és una part fonamental del Projecte iPad. Per aquest motiu el model de perfils que s’aplica als dispositius permet eliminar les restriccions del dispositiu de l’alumne en funció de la seva responsabilitat.
Eina de treball o d’oci?
Com a eina tecnològica que és, l’iPad té múltiples possibilitats lúdiques. Però tant els alumnes com els pares han de ser conscients que durant el curs acadèmic, l’iPad és un dispositiu de treball i d’ús exclusiu de l’alumne.
Per aquesta raó, les aplicacions, llibres i altre programari de l’iPad seran els que s’hagin definit per a cada classe i curs.
Suposa l’iPad més distracció de l’alumne?
Pel que fa als mètodes d’aprenentatge tradicionals l’iPad genera més distraccions. Per aquesta raó és més important la implicació de pares i professors en la supervisió del treball dels alumnes. Des del centre, els professors a peu d’aula i els perfils dels dispositius limiten en gran manera la distracció, però l’educació i la implicació dels pares en el treball diari de l’alumne són més necessaris amb l’iPad.
Suposa l’iPad més temps en la realització de les tasques?
En general l’iPad facilita la realització de tasques i suposa un estalvi de temps. En condicions ordinàries l’alumne no hauria d’invertir més de 2 hores en els deures i estudi diari.