Carrer dels Joncs, 1 | L’Hospitalet de Llobregat |Barcelona | 93 263 79 90 | info@pineda.es
PROJECTE MOBILE LEARNING
El projecte Mobile Learning
Pretén facilitar als alumnes l’accés a les Noves Tecnologies de la comunicació i familiaritzar-se amb el seu ús, així com emprar-les com a instrument didàctic a l’aula: els alumnes aconseguiran habituar-se a l’ús dels ordinadors, iPads i programes multimèdia –també mitjançant Internet. Aquests nous mitjans facilitaran un aprenentatge més eficaç.
En el Projecte Mobile Learning a 5è i 6è de primària i de 1r a 4t d’ESO, cada alumne tindrà el seu propi iPad.

Projecte Mobile Learning
OBJECTIUS
METODOLOGIA
AVANTATGES
PER QUÈ IPADS?
TUTORIALS
OBJECTIUS
- Fomentar la innovació metodològica.
- Potenciar el desenvolupament del pensament en els alumnes.
- Obtenir un major desenvolupament de les competències dels alumnes (comunicativa, aprendre a aprendre,…).
- Aconseguir alumnes digitalment competents.
- Millorar el resultat acadèmic dels nostres alumnes.
METODOLOGIA
L’iPad és un instrument de treball habitual per a l’alumne, que substitueix els llibres de paper i es combina a l’aula amb altres metodologies (lectura, treball cooperatiu…).
AVANTATGES
QUÈ POT COMPORTAR EL SEU ÚS EDUCATIU
Accés a fonts d’informació multimèdia d’Internet.
Comunicació i col·laboració en línia amb companys i professors.
Portabilitat (entorn d’aprenentatge mòbil).
Multifuncionalitat: obtenir informació, fer fotos, prendre notes…
Aprenentatge autònom.
Fer activitats personalitzades: reforç, pràctiques i memorístiques.
Millorar els aprenentatges (reflexionar, criticar, crear…) i les competències digitals.
Més motivació i implicació de l’alumnat.
Més eficàcia/eficiència didàctica (amb metodologies innovadores).
PER QUÈ IPADS?
Disponibilitat 24 / 7
Funcionalitat suficient
Pes
Autonomia
Menor fragmentació del SO
Major integració del dispositiu amb el seu SO
Interfície intuïtiva i facilitat d’ús
TUTORIALS
Utilitzar el Temps d’ús a l’iPad
El temps d’ús et permet establir límits per a allò que vols administrar. A més, permet accedir a informes en temps real que registren quant de temps es passa amb l’iPad.
>> Control del temps d’ús a l’iPad
Informació tècnica
DISPOSITIU
FER LA COMPRA
INFORMACIÓ TÈCNICA
DOCUMENTACIÓ
NORMES I PROTOCOL
DISPOSITIU
Volem publicar uns consells per les famílies que han de comprar un Ipad de cara al proper curs.
És important tenir en compte el caràcter d’eina escolar de l’Ipad, i volem garantir la seva durada durant els propers anys, en aquest cas, seria suficient amb l’opció 1, tot i que podeu escollir entre els 2 models.
OPCIÓ 1
- iPad WiFi 10,9″ 64GB 10ª generació
- Funda OtterBox React Folio IPad Negre
OPCIÓ 2
- iPad WiFi 10,9″ 256GB 10ª generació
- Funda OtterBox React Folio IPad Negre
* Son necessaris els auriculars. Teclat i llapis opcional.
OPCIONS D’ASSEGURANÇA
EDU EasyCare 36 mesos (SENSE FRANQUÍCIA)
Cobertura: Extensió de garantia + els danys produïts en el terminal
accidentalment a conseqüència de: cops, caigudes, trencaments, vessament de líquids, sobretensiones, temperatures extremes, incendis amb origen intrínsec en el propi terminal, robatori i atracament (1 sinistre per any).
PREUS AMB SEMIC
Opció 1:
iPad Wifi de 10,9 polzades i 64 GB – Plata + Funda OtterBox React Folio Negre + EDU EasyCare (36 mesos) – 623,33 €
Opció 2:
iPad Wifi de 10,9 polzades i 256 GB – Plata + Funda OtterBox React Folio Negre + EDU EasyCare (36 mesos) – 784,26 €
Iva inclòs. (Maig 2023)
***Els preus poden variar lleugerament
Es recomana el model amb Wifi perquè aquest utilitza xarxes d’alta velocitat per a connectar-se a Internet. El col·legi disposa d’una infraestructura preparada per a què l’alumna es pugui connectar. A l’escola no caldrà disposar d’un ipad amb connexió 4G.
IPAD NOU COMPRAT EN UN ALTRE LLOC O DE CASA:
Deixar en recepció del col·legi de l’26 de juny al 21 de juliol.
IMPORTANT: Si porteu l’iPad de casa o comprat en un altre lloc, ha d’estar completament esborrat i sense configurar.
FER LA COMPRA
Portal per fer la compra amb SEMIC: https://pineda.semic.es/
MÈTODES DE PAGAMENT
- Pagament amb targeta
- Pagament amb Bizum
- Transferència bancaria
- Financiar la teva compra amb Cetelem
- Financiació – Servei financer ofert per CaixaBank Payments & Consumer
Per resoldre els dubtes, contactin amb helpedu@semic.es
INFORMACIÓ TÈCNICA
Per implantar el projecte, el Col·legi Pineda ha triat com a distribuïdora l’empresa SEMIC, certificada per Apple. SEMIC ofereix diferents opcions dins de la gamma de dispositius.
No obstant això, els alumnes podran utilitzar un dispositiu propi o adquirir-lo en un altre establiment.
Semic també facilita el finançament de les tauletes a les famílies que així ho desitgin i la possibilitat de contractar, o no, una assegurança d’avaries, danys o robatori.
Els alumnes poden optar entre diferents models d‘iPad.
Si les famílies ja disposen d’un dispositiu propi amb les característiques necessàries per a la seva integració en el Projecte, en poden fer ús. En aquests casos, l’iPad haurà de ser lliurat al departament d’informàtica del col·legi per a realitzar un format/masterització del dispositiu i la instal·lació de l’aplicació MDM JAMF SCHOOL, Aula, perfils, llicències i aplicacions necessàries. La seva configuració serà idèntica a la resta d’aparells i NO es podran instal·lar aplicacions diferents a les educatives.
DOCUMENTACIÓ
- DNI
- Compte bancari
- Nom complet de l’alumne
- En cas de finançament: contracte laboral
- Tota la documentació haurà d’escanejar-se per poder realitzar tots els tràmits via web.
NORMES I PROTOCOL
Consultes
Pot posar-se en contacte amb nosaltres per comentar qualsevol dubte, suggeriment o consulta a través del correu informatica@pineda.es o emplenant el següent formulari:
Què és l’Apple ID?
L’Apple ID és un identificador format per una adreça de correu electrònic i una contrasenya que serveix per autenticar-nos en els diferents serveis d’Apple, com poden ser iTunes i Apple Store.
Els Apple ID són indispensables per poder realitzar descàrregues d’aplicacions, llibres i subscriure’s a cursos d’Apple. Totes aquestes descàrregues i adquisicions s’associen a l’Apple ID, per tant no depenen del dispositiu on s’emmagatzemin. Això és molt útil ja que en cas de pèrdua o trencament, podrem restaurar les aplicacions i continguts obtinguts en un nou dispositiu.
Per què l’alumne ha de tenir correu del tipus @pineda.es?
Els comptes de correu que crea PINEDA per a les seves alumnes utilitzen la tecnologia de Google dins d’un entorn controlat pel departament d’informàtica de l’escola. Durant el curs l’alumna utilitzarà alguns serveis de Google per emmagatzemar els seus documents i treballs i tindrà la possibilitat de desenvolupar un portafoli digital utilitzant blogger i el seu compte d’alumne. Gràcies a aquests comptes es pot donar un suport tècnic a l’alumne en cas d’oblit o pèrdua de la contrasenya, de manera que mai pugui perdre el compte.
Com puc realitzar còpia de les dades emmagatzemades al meu iPad?
Hi ha moltes maneres de fer una còpia de seguretat de les dades d’un iPad. La forma que recomanem és la de l’emmagatzematge dels treballs de les alumnes al Google Drive. Són accessibles des de qualsevol lloc, independentment del dispositiu des d’on s’accedeixi i s’associen al compte de l’alumne.
Com puc ajudar el meu fill amb les seves tasques diàries en l’iPad?
No és necessari un coneixement profund de l’iPad per fer un seguiment del treball de l’alumna. L’alumna accedeix als llibres i desenvolupa els seus treballs fent ús de determinades aplicacions, saber quines són aquestes aplicacions facilita molt la tasca; segons el curs poden variar, però de forma genèrica seran les següents:
Blinklearning – Llibres de classe
Pages – Documents de text
Keynote – Presentacions, treballs, etc.
Numbers – Fulls de càlcul, quadrants, taules, etc.
Showbie – Deures, exercicis, compartir treballs amb el professor.
Mindomo – Mapes conceptuals, esquemes, etc.
Google Drive – Magatzem de treballs creats per l’alumne.
Segons el curs i el professor, l’alumne podrà usar-ne unes o unes altres.
Tot i que no és necessari dominar l’ús de les aplicacions per fer un seguiment a les alumnes, els pares que així ho desitgin poden seguir els tutorials i vídeos explicatius sobre les diferents apps a través d’aquesta web i el curs d’Ensenyar amb l’iPad d’iTunes O.
Què són els perfils de l’iPad?
Un perfil és un arxiu que s’instal·la dins de l’iPad i activa o desactiva funcions del dispositiu. Gràcies a ells es pot activar la navegació per llocs determinats, eliminar els xats o la possibilitat d’esborrar el dispositiu.
Quin és l’objectiu dels perfils?
S’aconsegueixen dos objectius mitjançant els perfils:
Limitar l’ús indegut del dispositiu i eliminar funcions que no són necessàries per al curs o que suposen una distracció.
Registrar cada dispositiu en un inventari en el qual apareguin les aplicacions instal·lades i l’estat del dispositiu.
De l’experiència de l’ús de l’iPad s’ha treballat en un model de perfils que permet l’aplicació de les restriccions i limitacions segons les necessitats dels alumnes, els pares o el curs.
Restringir els iPad o educar en responsabilitat?
En la majoria de casos, els alumnes poden tenir accés a milers de continguts d’Internet, no només des dels seus iPads sinó des de qualsevol altre dispositiu. A Pineda creiem que no serveix de res limitar les possibilitats de l’iPad per evitar l’ús indegut dins del centre, si fora els alumnes en segueixen fent un ús irresponsable.
Educar els alumnes en l’ús de les noves tecnologies és una part fonamental del Projecte iPad. Per aquest motiu el model de perfils que s’aplica als dispositius permet eliminar les restriccions del dispositiu de l’alumne en funció de la seva responsabilitat.
Eina de treball o d’oci?
Com a eina tecnològica que és, l’iPad té múltiples possibilitats lúdiques. Però tant els alumnes com els pares han de ser conscients que durant el curs acadèmic, l’iPad és un dispositiu de treball i d’ús exclusiu de l’alumne.
Per aquesta raó, les aplicacions, llibres i altre programari de l’iPad seran els que s’hagin definit per a cada classe i curs.
Suposa l’iPad més distracció de l’alumne?
Pel que fa als mètodes d’aprenentatge tradicionals l’iPad genera més distraccions. Per aquesta raó és més important la implicació de pares i professors en la supervisió del treball dels alumnes. Des del centre, els professors a peu d’aula i els perfils dels dispositius limiten en gran manera la distracció, però l’educació i la implicació dels pares en el treball diari de l’alumne són més necessaris amb l’iPad.
Suposa l’iPad més temps en la realització de les tasques?
En general l’iPad facilita la realització de tasques i suposa un estalvi de temps. En condicions ordinàries l’alumne no hauria d’invertir més de 2 hores en els deures i estudi diari.